Alla inlägg under november 2013

Av Lennox Lennox - 23 november 2013 22:18

Lennox är i paradiset, så många roliga saker att leka med och tugga lite på ;) barnens rum blir rena guldgruvan.

Det är viktigt att tillgodose hans behov av att få tugga, men välja vad han får.tugga på. Jag jobbar med byteshandel när han tagit nåt och får honom att komma till mig.
Men bäst är såklart att ge honom sånt han får tugga på. Jag gömmer lite av maten i olila förpackningar som han måste öppna. Han får också kongen med leverpastej i - underbar!!!

Av Lennox Lennox - 18 november 2013 09:23

Lennox och jag kör på. Det går väldigt bra! Vi tränar trix inne bla slalom mellan benen, buga och tända lampan. Men jag insåg att tända lampan är dumt med en dreglande hund. Det är ingen annan som varken vill släcka eller tända på.ett tag efteråt...;) väggen runt knappen får sig en ny färg också så vi la ner projektet rätt snabbt :) men han hajar iaf nostarget bra nu. Jag ska överföra det på.en boll så han förhoppningsvis lär sig att putta på.den ist för att tugga.

De andra trixen går bra, han är bara väldigt ivrig.

Nu är veterinär tiden bokad så det blir en helcheck! Känns bra innan träningen fortsätter.

Ha en fin dag!

Av Lennox Lennox - 8 november 2013 23:16

LENNART

Kidsen har svårt att säga Lennox, det blev istället Lennart vilket han lyssnar till ;)

Det rullar på fint för oss. Tränar på hundmöten och stt stanna för stt prata med människor. Han har inte gjort några utfall. Jag får ju visa honom att han sitter bakom mig när vi ska stanna och prata och ibland om han blir för fokuserad bryter jag det genom att påkalla uppmärksamhet.

Jag klicker tränar lite och jobbar nu med att fånga spontana kontaktsökanden. Det går riktigt bra. Han är ju en stor cirkushund :)
Målet är att få kontakt spontant även i hundmöten.

Efter en kväll med Idol och glögg är vi trötta både Lennox ( eller Lennart) och jag och ska krypa ner under täcket. Lennox får dock mysa i sin egna säng. ..

Av Lennox Lennox - 7 november 2013 22:56

...och ge dygnet fler timmar tack!

Jag har inte haft tid att blogga. Men nu kommer en uppdatering.

Lennox var med på en utbildning och där hade vi en gästlärare, hundfysioterapeut som kollade igenom honom.
- Han står och skakar framförallt höger bakben.
- annorlunda bakbensrörelser, såg dock bättre ut i trav.
- markerade på höger armbåge, dock inget på höfter och knän bak.

Han behöver helt klart kollas upp mer och röntgas både armbågar, höfter och knän. I samband med det ska han också kastreras. Jag har velat fram och tillbaka vad gäller kastrering. Hans storlek och styrka samt väldigt lite intresse för mat och hundgodis gör att en kastrering kan ta udden av vissa beteenden och öka hans matintresse.

Han gav mig en flygtur, från ingenstans fick han hästkrafter, trots nosgrimma. Som tur var gick det bra. Jag har inte sett tendenser alls till dettainnan. Men situationen provocerade honom nog och alla förutsättningar var som sämst. Han gjorde inget på hunden han flögfram till, mer än att skrämma den... vi stannade i situationen så länge att den andra hunden kunde avreagera och Lennox var totalt fokuserad på mig.
Jag har analyserat sönder det som hände och har inte sett beteendet igen. Han är väldigt balanserad i flocken och även i grupp med andra obalanserade hundar.

En veterinär behöver också kolla på hans "cherry eye"

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards