Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Lennox Lennox - 13 oktober 2013 19:40

Jag har lagt in promenader i stan och i villa områden nu. Men jag undviker hundmöten, vill att Lennox ska känna samma lugn som i skogen. Vi har inte gjort några hundmöten, men sett några på avstånd. Då har han varitcool.
vi gick förbi ett skyltfönster där jag såg en vän innanför. Jag knackade och hon vinkade till oss och kom mot fönstret med armarna mot oss. Då visade Lennox att hon skulle hålla avstånd. Jag tycker inte att det var så allvarligt, mer kommunikation, men visst markerade han med skall så hon backade undan. Det var lätt av avbryta ovh sätta honom bakom.mig han coolade ner direkt.

Han är lös flera dagar i veckan och får leka med de andra hundarna. Idag fick de rejsa efter boll. Det gör jag sällan. Dels sliter det på kroppen och det sätter även igång en stressprocess i kroppen och ger mer skada än nytta om det görs för ofta.

Jag gör uppletande övningar nästan varje dag och det är super bra! Hunden för öva på att stanna kvar när något händer och sen arbeta med nosen. Berikning som det så vackert heter :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards